F.A.M.I.L.Y

F.A.M.I.L.Y
The people yg selalu bersama dikala suka dan duka. Yang paling MENGGEMBIRAKAN. =)

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
I'm live at Ipoh,Perak..With my lovely family..21 years old in 2013..I'm Ex student from Matriculation Collage at Jengka,Pahang Darul Makmur..Now already enroll a step in UTeM in Electrical Engineering in Power Industry.. I'm really love all my friend regardless i know them or not..I hope i will success in the world and the hereafter..Pray 4 my success Orite?? Amin..

Thursday, July 18, 2013

Fav Blogger!



Assalamualaikum. Hello there! =)

Hari ni nak cerita pasal special blog atau fav blogger la. Dalam banyak2 blog yang dah lama aku baca silent reader ada dua blog yang sgt menarik perhatian aku. Bila masuk dalam blog tuh, aku dapat rasa aku sedang membaca dan mengenali diri mereka. Dan yang penting ada input yang aku dapat dalam pembacaan aku terhadap dua blog nih. 

Blog yang first yang ni. 


Dalam blog ni ada banyak input yang aku dapat. Tertanya2 tak?? haha. Sebenarnya, blog ni lah yang paling aku suka baca. Setiap update mesti baca walaupun silent reader. 
*Bukan stalker okay! Kang tak pasal2 kena chop stalker bini orang*
huhu T_T

Aku seharusnya memberi penghargaan paling besar kepada blogger namee roslan ni sebab beliaulah pencetus diri ini kepada pembukaan acount blog mamat blackly ni. Haa. Nampak tak betapa besar kesan pembacaan  dari blogger ini? Bukan ape, beliau dah membuka mata aku yang kehidupan seharian boleh dikongsikan bersama dengan sesiapa sahaja yang mahu membaca.

*Aku tak cakap pun semua smpai yang dalam kelambu or dalam seluar or dalam2 yang lain pun patut dikongsi ok! Kang salah faham plak!*

Bagi aku, selagi kisah2 or post2 yang owesome dan cara blogger itu sendiri menangkap menarik minat pembaca, selagi itu beliau akan terus melangkah kehadapan.
*Ayat movie sebenarnya atas ni, tapi lupa yang mana T_T *

Dan aku minat membaca kisah2 hidup or personal ni sebab aku spesis manusia yang belajar dari pengalaman dari orang lain. Selain itu, pembacaan terhadap bahan2 seperti ini bagi aku dapat meningkatkan kematangan dan cara pemikiran seseorang individu sebab dalam blog beliau,beliau kongsikan macam2 aspek lah.  And dalam blog beliau dicampurkan pelbagai2 jenis perkongsian macam memasak ada, kisah cinta ada, kisah adik beradik ada,kisah shopping ada, ang macam2 lah!

Memang betul pepatah ada mengatakan 'pengalaman adalah cikgu yang terbaik', tapi pengalaman orang lain jugak boleh diambil sebagai sebahagian dari kehidupan kita jugak kan? Kita sebenarnya berhadapan pada masalah yang sama,cuma cara masalaha itu datang yang berbeza. Tak kan dah terhantuk baru nak heboh2 cari pengajaran plak kan? Renungkan ayat2 seketika ya rakan2. Tapi aku suka blog ni, TITIK!

Blogger yang satu lagi ialah saudari cantik molek. Farah Lee, alaaa.. Bini si Ally Iskandar tuh. Haa. =)
*Tak kenal tanda dia noob dalam blog. Sesedap je kan?* haha

Farahin Lee

Blogger yang ini plak banyak mengajar aku dalam kerohanian dan insaniah!
*Amboi* Haha =P

Bukan nak mengangkat beliau naik dalam kehidupan aku atas alasan dia kawin artis ke ape kan, tapi cara penulisan beliau dapat menarik aku yang jahil agama ni baca sesuatu yang sangat kearah keagamaan. OWESOME sangat! Tahniah!
*yeay! Bayangkan ada bunga api meletup2 atas kepala*

Bukan ape, setiap yang beliau tulis atau luahkan mesti berlandaskan agama. Bukan penulisan kosong je, *macam orang yang bercakap kosong, zero!* setiap yang beliau tulis mesti ada Hadis or ayat suci Al Quran disertakan sekali. Bila pembaca ni tengok, wow! Hebat! Siap ada rujukan ayat2 Kalam Allah! Kadang2 tu, setiap post yang beliau kongsikan bagai terus diterima oleh hati dan akal walau sekeras mana pun kehitaman iman mereka. *Perghhhh* Sometime ada animation yang beliau lukiskan untuk beri pemahaman yang lebih baik. Cara penyampaian dakwah tu orang kata 'berjaya sampai ke jiwa dan raga'. Haha. Thanks yea Kak Farah atas perkongsian dan penulisan yang hebat tuh. Harap perkongsian yang akak kongsikan terus dimanfaat dan dikongsikan kepada yang lain.

Walaupun kedua2 blogger ni wanita dan status BERKAHWIN, tapi penulisan mereka sangat terbaik, sangat berguna and sangat owesome lah! Semoga blogger2 ni sentiasa bahgia hingga ke anak cucu dan mohon,jgan berhenti menulis. 

No comments:

Post a Comment

"KEPERLUAN DAN KEHENDAK ADALAH DUA PERKARA BERBEZA"

Keperluan adalah KEPENTINGAN dalam kehidupan..Kehendak adalah NAFSU semata-mata..Bijaklah memilih antaranya..