F.A.M.I.L.Y

F.A.M.I.L.Y
The people yg selalu bersama dikala suka dan duka. Yang paling MENGGEMBIRAKAN. =)

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
I'm live at Ipoh,Perak..With my lovely family..21 years old in 2013..I'm Ex student from Matriculation Collage at Jengka,Pahang Darul Makmur..Now already enroll a step in UTeM in Electrical Engineering in Power Industry.. I'm really love all my friend regardless i know them or not..I hope i will success in the world and the hereafter..Pray 4 my success Orite?? Amin..

Saturday, July 13, 2013

KAWAN atau CINTA


Hello! =)

Erm.. Tgok tajuk pon dah paham ape yang boleh kita agak nak bincang kan? *Ayat cliche

KAWAN dalam pendangan aku ialah seorang yang kita kenali dan penah berbual atau bawak bersembang dari segi luaran dan dalaman dalam erti lain, bole HuHaHuHa la kan. Tapi kalau sama jantina tu kita tak susah sangat nak comunate, cuma dengan berlainan spesis@jantina ni jadi macam rare. Bila terlalu rapat orang kata kita bercinta, bila muka masam orang kata bergaduh pulak. Hadoi. So, bila nak rapat, mulalah diorang start humor yg desas desus tak sedap. Err. Rasa macam artis plak. Aku tak faham dengan orang sekeliling ni, kerja nak amik tahu hal orang je. Kain sendiri sebenarnya dah rabak tapi still nak buzybody ambil tahu. Menyampah plak


Spesis atas ni paling aku SUKA benci.
*Gosip liar*


CINTA pula melibatkan hati dan perasaan. *amboi ayat*. Situasi dia macam seseorang yang selalu ingat pada insan lain *lain jantina* sampai boleh merosakkan hari-hari yang berlalu jika insan tadi ni tiada. Orang kata terhuru-hara jgak la hidup kan. Pada aku,aku tidak akan jatuh cinta pada kawan sendiri *angkuh tak? Jodoh, ajal, maut, Allah tentukan. =)* tapi aku kalau suka@cinta seseorang,aku akan tunjuk. Contohnya kalau aku, sebagai lelaki maskulin biasa, aku akan sentiasa ada dekat dengan Dia, selalu temani Dia, selalu contact Dia, selalu teringatkan Dia dan yang paling penting menasihati Dia kalau ada yang pada pandangan aku ni salah la.*Macam aku slalu betul la plak*

So, kalau KAWAN & CINTA ni bergabung macam Adam & Stacy, ada dua kemungkinan or dua risiko:
1st : Mybe kawan tuh akan menjadi cinta hati.
2nd: Mybe kawan tak akan jadi ape-ape. (mcm stranger balik. Atau anggap x kenal)


Haa... Nampak tak Pro & Contra kat situ? O.o

Kan susah pilih antara dua pilihan kat atas. Kalau aku la, aku putuskan untuk pendam perasaan sehingga aku rasa si kawan tadi ni ada perasaan balik kat aku. Macam mana nak amik perasaan orang yang kita sayang? Alamak. Aku pon kadang2 susah nak terangkan macamna nak amik perasaan sbb slalunya aku spontan je. Kalau dah sayang kat seseorang, automatic boleh tunjuk ape yang kita rasa dan alami. Jangan hati kering sangat. Setiap insan ada sifat ingin di belai dan di manja-manjakan. Faham?! Satu lagi, sifat Lurus. LURUS tu kadang2 melahirkan sifat jujur yang tak penah ditunjuk and yang paling penting, dengan cara tuh boleh terpancar keikhlasan. haaa... 


Inilah muka ikhlas aku kalau ditunjukkan. Haha


Macam aku sekarang ada jugak BFF, tapi orang sekeliling dah salah paham. Aku tahu dia tak suka kena bahan dengan aku yang tak bape nak di LIHAT orang *Maklumlah, kulit ni gelap sikit. haha* tapi aku BFF dia. Dah tentu aku tak suka buat ape yang dia tak suka. rite? hmm


Aku sebenarnya dalam dilema.
*Ayat dalam movie*

Teringin sebenarnya ada jalan cerita cinta macam
telemovie ' Janji, Jujur, Sepi '. Oh my Neelofa. kahkah =_='

Tension fikir pasal dia. Have a nice day. Bye! =)



No comments:

Post a Comment

"KEPERLUAN DAN KEHENDAK ADALAH DUA PERKARA BERBEZA"

Keperluan adalah KEPENTINGAN dalam kehidupan..Kehendak adalah NAFSU semata-mata..Bijaklah memilih antaranya..